Λες να …μην ξέρουν;


Μου έβαλε ο Π-Π την ιδέα ότι η κυρία ΥΠΕΚΑ μπορεί «να μην ξέρει» και να έχει «παγιδευτεί» από την πάσης φύσεως ενεργειακή διαπλοκή. Αν εξαιρέσω αυτό που είναι ιδεολογικές προδιαθέσεις, και αποτέλεσμα 10 και πλέον ετών παγκόσμιας προπαγάνδας, ο Π-Π μάλλον έχει δίκιο.

Πρώτον, έχω δει πώς αντιμετωπίζουν τους Υπουργούς οι επιχειρηματίες, και από την μία πλευρά και από την άλλη. Άρα, Π-Π, σε αυτό, μπορεί και να έχεις δίκιο.

Δεύτερον, έχω μάθει να διαβάζω βιογραφικά.

Μού πήρε 1-2 μήνες να τεκμηριώσω την εγγενή αδυναμία των ΑΠΕ (αιολικών και φωτοβολταϊκών), και όσο και αν φανεί αστείο, έχω ασχοληθεί, κάπως, με το θέμα, πριν αποφασίσω να κάνω τον …blogger εδώ και 9 μήνες. Στο εννεάμηνο αυτό αναγκάστηκα, εκ των πραγμάτων, να αναφέρω τα εξής θέματα: 1) Κλιματολογία, 2) Βασικά οικονομικά, 3) Γεωπολιτικά, 4) Εμπορικά και 5) Πλύση εγκεφάλου.

Μου πήρε 5-6 μήνες, (και στην υφήλιο άλλο τόσο), να καταλάβω τι έχει γίνει με τα Κλιματολογικά. Τα βασικά κοστολογικά οικονομικά των ΑΠΕ είναι σχετικά ξεκάθαρα, όχι μόνο προϋπολογιστικά, αλλά και απολογιστικά. Σαφώς υπάρχουν γεωπολιτικές πτυχές με το θέμα: Υπάρχουν «σκοτεινές δυνάμεις» που θέλουν να περιορίσουν την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων από την αυξανόμενη και πληθυνόμενη πλέμπα. Ο απλός τρόπος περιορισμού κατανάλωσης είναι η αύξηση της τιμής της ενέργειας και η συνεπαγόμενη μείωση βιοτικού επιπέδου. Αυτό, όμως, αφ’ ενός χρειάζεται έντεχνο ιδεολογικό περιτύλιγμα, αφ’ ετέρου δίνει εμπορικές ευκαιρίες πλουτισμού σε πολλούς εμπλεκόμενους, που γίνονται σύμμαχοι και προωθητές της προσπάθειας. Έχω μία αβεβαιότητα εάν οι «σύμμαχοι και προωθητές» προέκυψαν από την προσπάθεια αύξησης της τιμής της ενέργειας, ή εάν ήταν από την αρχή στο …κόλπο. Τείνω να πιστέψω το δεύτερο. Τέλος, τα παραπάνω έχουν συνδυαστεί με συνεχιζόμενη, μαζική, και πιεστική διαφήμιση και προπαγάνδα (πλύση εγκεφάλου θα την έλεγα) που δεν είναι αμελητέα, και δύσκολα ανατρέπεται με λογική και επιχειρηματολογία. Την δυσκολία αυτή την έχω δει και σε κατ ιδίαν συζητήσεις μου με καλοπροαίρετους, παραμυθιασμένους, αλλά αντικειμενικά σκεπτόμενους ανθρώπους.

Στο τέλος της ημέρας, (1) δύσκολα τα βάζεις με τις «σκοτεινές δυνάμεις», (αλλά πολλοί το κάνουν, όχι αναγκαστικά συντονισμένα ή στοχευμένα) και (2) η σωτηρία από τις πάσης φύσεως πονηριές είναι η ίδια η παγκόσμια ύφεση. Το marketing και η πράσινη πλύση εγκεφάλου καταρρέουν όταν (2.α) δεν έχεις λεφτά να εξοφλήσεις τον λογαριασμό του ρεύματος και, (2.β) όταν μειώνεται η ζήτηση για ενέργεια.

Όλα αυτά τα θέματα, τα έχω θίξει το τελευταίο εννεάμηνο, αλλά σε μεγάλο βαθμό, πήγαινα ψάχνοντας. Τώρα που έχουν ξεκαθαρίσει ορισμένα πράγματα, θα κάνω μία περίληψη, αύριο μεθαύριο.

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s